POLITYKA BEZPIECZEŃSTWA PACJENTA
WOJEWÓDZKIEGO SPECJALISTYCZNEGO SZPITALA DZIECIĘCEGO W OLSZTYNIE
Wojewódzki Specjalistyczny Szpital Dziecięcym w Olsztynie systematycznie podejmuje działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa i zadowolenia Pacjentów poprzez monitorowanie wysokiej jakości świadczonych usług medycznych, rejestrowanie i analizowanie wskaźników działalności medycznej, konsumenckiej i ekonomicznej Szpitala.
Dbałość o bezpieczeństwo Pacjenta jest najwyższym priorytetem osiąganym poprzez indywidualne podejście, zapewnienie kompleksowej opieki medycznej w zakresie diagnostyki i leczenia, świadczenie usług z użyciem sprzętu medycznego oraz infrastruktury technicznej najwyższej jakości, a także poprzez właściwy dobór personelu pod kątem posiadanego wykształcenia, zdobytego doświadczenia i otwartego podejścia do problemów Pacjenta i Opiekuna. Równie istotne jest regularne zbieranie opinii Pacjentów i Opiekunów poprzez system ankietowania oraz rzetelne ich analizowanie i wyciągane wniosków oraz wdrożenie zmian odpowiadających potrzebom.
W celu osiągnięcia jakości świadczeń i zapewnienia bezpieczeństwa opieki oraz satysfakcji Pacjentom i Opiekunom w Wojewódzkim Specjalistycznym Szpitalu Dziecięcym w Olsztynie wprowadzono zasady, do których przestrzegania zobowiązuje się cały personel.
Szpital identyfikuje i monitoruje ryzyka oraz stosuje procedury ograniczające ich wystąpienie. Przestrzeganie praw Pacjenta, norm prawnych i standardów jakości mających na celu zapobieganie wystąpieniu zdarzeń niepożądanych jest nadrzędną zasadą szpitala. Postępowanie ze zdarzeniami niepożądanymi jest nastawione na analizowane przyczyn wystąpienia zdarzenia niepożądanego i wdrażanie rozwiązań naprawczych w celu zapobiegania ich występowaniu w przyszłości.
Kto może zgłosić zdarzenie niepożądane?
Zdarzenie niepożądane może zgłosić każda osoba:
Jak zgłosić zdarzenie niepożądane?
* kiedy miało miejsce?
* gdzie miało miejsce?
* opis zdarzenia
– Ustne zgłoszenie kierownikowi właściwej komórki organizacyjnej, jego zastępcy lub w przypadku ich nieobecności do Pełnomocnika ds. Pacjenta (budynek B1 – Administracja, pokój nr 01B).
– W formie pisemnej – do Kancelarii Szpitala (budynek B1 pokój nr 027)
Dalsze postępowanie ze złożonymi zawiadomieniami:
Do pobrania:
Formularz zgłoszenia zdarzenia niepożądanego